Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

När allt ska försvaras..

Av Sara Kinisjärvi - 9 mars 2012 18:18

Då blir man bara trött.

Jag förstår inte varför allt ska vara frid och fröjd.. och först när någon tycker man har surat till en gång elelr två så ska man börja smutskasta varandra och dra upp varenda liten dålig sak man råkat gjort eller sagt sen år tillbaka. Och vad man gjorde för 6 månader- 1 år sedan ska man helt plötsligt stå och försvara!?


Fungerar verkligen vänner så?

Varför ska dom få en att må dåligt och känna sig dålig?

Är det ine meningen att vänner ska vara glada för ens skull då allt elände vänder och man börjar må bra?


Det är vad jag trodde.. att vänner stog bredvid en i vått och tort och när du mår bra så blir dom glada för din skull.

Istället för jag veta att personer tycker jag förskönar mitt liv här..

Vänner jag haft sen jag var liten..

Sånt sårar mer än dom tror.

Snart kommer jag låsa bloggen och ni som vill få lösen och fårtsätta läsa får självklart göra det! =) Jag blir bara glad!


Imorgon åker mina två små    till FARFAR!

Denna underbara Farfar...=)

Han ringde idag och frågade om han fick LÅNA dem.. och självklart får han det..=)


Så då ska jag faktiskt Dricka en öl på kvällen och ta det lugnt..

För dä har vi ännu en av klagomålen på mig!

Jag dricker då mina barn är hemma.... åååå så hemsk förälder jag är!!

Ja jag brukar ta en öl på helgen.. eller kanske tilloch med 4-5... så då måste jag vara jättehemsk?!

För det är ju tydligen olagligt att dricka då mn har barn...

Men jag gör det endå! Så ni som känner för att springa på soc eller  klaga.. bespara er!


JAG GÖR INGET FEL!

Och ni föräldrar som säger att ni är och kommer vara nykterister  till barnen fyller 18 ...ni ljuger!

Och jag kliver alltid upp dagen efter utan problem..

Tillskillnad från dom som brukar ligga och spy... haha!

Sluta försköna er själva som perfekta..


INGEN mamma eller pappa är perfekt.. Vi är inte mer än människor! =)

Vafaan.. Barnen mår bra av verkligeheten.. Livet är ingen drömvärld och det blir dom varse om när dom blir vuxna =)


Det finns inga barn som mår bra i slutändan av att lindas in i bomull.

Verkligenheten kommer chocka dom en dag isåfall..





 
 
Leena

Leena

9 mars 2012 18:56

Det är synd att du känner att du ska behöva låsa bloggen p.g.a "vänner" som inte verkar vara några bra vänner. Lyssna inte på dem om de bara drar ner dig...du verkar göra så gott du kan och man inte göra mer än så.
Jag vill gärna fortsätta läsa om dig, min brorson och hans lillasyster om jag får :-) Även om vi har pratat om att träffas så flyter det tyvärr ut i sanden :-/ och på ett sätt är det ändå skönt att höra mer om erat liv så här iaf

http://scraptroll.blogg.se

 
Tina

Tina

9 mars 2012 18:57

Så bra skrivet! :)

http://www.tinamarie.blogg.se

 
Lisa

Lisa

9 mars 2012 19:01

Du/ ni är absolut inga dåliga föräldrar utan ni är 2st starka och tålmodiga föräldrar. Jag kan själv på ett sätt förstå hur ni har de där hemma och det kan inte annat än vara super jobbigt och svårt ibland att veta hur man ska göra. Men både du och din man gör allt som står i er makt till era barn. Även vi här hemma tar oss lite vin eller något annat till maten på helgen. Nä man måste få "leva" även vi föräldrar! Stå på dig! Du är en underbar mamma!

http://lisa.wånder.se

 
Ingen bild

Jag som hejar på Sara!

9 mars 2012 19:26

Lås inte bloggen då vinner ju idioterna som klagar!
Stå på dig och njut av deras avundsjuka istället!
För de är de enda dom är, avundsjuk alltså! ;)

 
Ingen bild

-Tess-

10 mars 2012 07:49

Bra skrivet :) Klart det inte är någon fara att dricka nån öl... Jag känner de som tar med barnen på fest och får vara uppe halva natten...
Och det där med vänner...ibland förändras människor med åren, det är väldigt tråkigt när man inser det...men hellre det än att gå omkring och tro att man har en vän som i själva verket visar sig vara falsk utan att man vet om det... :)
Massor av kramar!

 
Jessan

Jessan

10 mars 2012 12:07

Stå på dig du är en underbar förälder så det så. Å jag tar nåt glas vin eller nån öl då och då jag med, som du skrev, barnen mår bra av verkligheten annars får dom en oerhörd chock senare.
KRam

http://jessans-vardag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Kinisjärvi - 19 mars 2012 19:06

Ni ser nu... Helt jävla värdelös på att blogga! haha.. =)   Har inte hänt sådär super mycket här faktiskt... Vardag som vardag lixom! I helgen som var så for vi upp till Far och Maria på fredagen och blev bjudna på älgfärsbiffar, potatis och ...

Av Sara Kinisjärvi - 12 mars 2012 09:36

Den här måndagen bjöd på nyhet efter nyhet! Först läser man i Allehanda att Helena Ekhom tackar för sig.. synd på en riktigt duktig skidåkerska! Sen på Nyheterna får man höra att Anja Pärson lägger av... vafaan! Alla våra duktiga skidåkerskor l...

Av Sara Kinisjärvi - 11 mars 2012 20:02

Har mest slappat idag. Barnen kom hem runt 18.30. Bion hade varit jättekul tyckte dom.. Mästerkatten. När dom kom hem va dom lite hungriga så vi gjorde klämmackor i mackjärnet och fikade =)   Nu har jag precis påbörjat operation läggdax! Går ...

Av Sara Kinisjärvi - 11 mars 2012 16:36

Är det idag! Känner mig jätteseg och trött.. blir en tidig kväll i kväll. Barnen skulle på bio med farfar idag innan dom åker hem, Mästerkatten skulle dom se =)   Vad gillade ni vinnaren i mello då?? Jag tycker den va riktigt bra, och dt kä...

Av Sara Kinisjärvi - 10 mars 2012 21:07

Herregud vad Mello blivit bra... Så många bra bidrag!!   Mina favoriter..   Dead By April- Mystery      Loreen-Euphoria      Molly Sandén-Why Am I Crying      David Lindgren-Shout It Out         Min top 4!   ...

Presentation


Sara heter jag 28 år ung! Bor i skogen i villa med mannen, 2 barn som fyller 6 & 8 i år =) Har givetvis oxå Hund, Katt och Volvo ;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du som läser min blogg ett barn med adhd/Asperber/ADD eller annan diagnos?
 Ja
 Nej
 Nej,men jag har vänner som har
 Nej, men jag jobbar med det

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards